HTML

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Motorépítés, avagy egy motorbolond hétköznapjai

Vettem egy '84.es Honda CBX 750f-et, mert építeni akarok. Első körben új blokkot és új formatervet kap.

Friss topikok

  • zotymo: Szia kíváncsi vagyok milyen lánccal. és hogyan oldottátok meg a problémát. Mi lett a végeredmény? ... (2014.01.18. 09:42) generátor lánc

Linkblog

2012.02.04. 14:22 balalajka

generátor lánc

Erről írnom kell, csak nem tudtam eddig mit. Most már van anyag hozzá. A Honda jó kis motorokat gyárt, de azért ott a '80-as években ezek a lánchajtások nem jöttek össze nekik. Ott volt ugye a VF750 a vezérműláncaival, amik gyorsabban mentek tönkre, mint ahogy az első garnitúra gumik elkoptak. A Honda elegánsan orvosolta a problémát, áttervezte a motort, fogaskerekes hajtást építettek be a vezérműbe, és kihozták a csodás VFR 750F-et. Az a versenypályán is nyúzható volt, világbajnoki címeket szereztek vele a Superbike-ban. És itt van ez a CBX-is, ahol a főtengely és a generátor tengelye között egy lánc viszi át a nyomatékot. Ezzel csak az a baj, hogy a generátor forgórésze két körmösen egymásba illeszkedő vasmag, mindenestül vagy öt kiló. Ezt a tehetetlen tömeget rángatja a nyomorult kis lánc a motorfordulat minden változására. Nyúlik is rendesen, tetézi a bajt, hogy egy körmös mechanikájú láncfeszítőt tettek be, amin az utolsó köröm után még van 10 mm szabad út. Ez azt jelent, hogy az utolsó köröm után a lánc már nincsen tovább feszítve, egyre jobban csapkod, és a végén elszakad. SZóval: ha 40.000 km-nél többet futott CBX 750-et akarsz venni és vezérműlánc hangja van, akkor azt hagyd ott. A vez.lánc sosem megy gajra benne. '87-től áttervezték az egészt, szélesebb lett a lánc, más a láncfeszítő, azokkal már nincs gond. De az enyém "85-ös, és régi láncos. Az meg már nincsen a Hondánál, se Ebyen, sem sehol. Hónapokig túrtam mindent, hogy találjak. Nincs, az utolsó is kinyúlt, nem gyártják, a gyártósort is bezúzták.

Van viszont egy plusz vezérműláncom. Kíváncsiságból odapróbálta, mert gyanús volt, hogy annak olyan a mérte. És tényleg. El is vittem a Székesfehérvári Hondába, hogy mit lehetne ezzel kezdeni. Előtte már futottunk pár kört az eredeti alkatrész ügyben, nagyon segítőkészek, de lehervasztottak, mondván ez a lánc más kiosztású, ez pláne nem fogja bírni:

Viszont az ötletet megvalósíthatónak látták, vagyis ha szerzek egy odavaló, de hosszabb láncot, azt meg tudják rövidíteni. Vad keresgélés után kaptam ezt:

 

 

 

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://motorepites.blog.hu/api/trackback/id/tr134065531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zotymo 2014.01.18. 09:42:01

Szia kíváncsi vagyok milyen lánccal. és hogyan oldottátok meg a problémát. Mi lett a végeredmény? Használható?
süti beállítások módosítása