Szerintem minden kreatív alkotó tevékenységnél megkerülhetetlen az ihlető elődök kérdése. Időről-időre bemutatok egy-egy olyan motort, ami számomra inspiráló, ami korát megelőző, formavilágú, arányaiban, megoldásaiban valami újat hozott.
Először a '60-as évek elejére tekintek vissza, ahol is a burkolatok megjelenését és gyors eltűnését figyelhetjük meg. Ezt az igényt a robogók teremtették, és az '50-es évek széles motorkerékpár használatára mutat vissza. A burkolat védi a ruházatot az út porától, sarától, ugyanakkor távol tartja az hátsó ülésen utazó hölgy szoknyáját a küllőktől. Ezek a gépek kvázi nagyteljesítményű robogók voltak, amik kései utódai olyan sikeresek ma.
Akkoriban azonban más trendek voltak. Ebben az időben tört előre az autóipar a tömegek számára, és ekkor váltottak át tömegek kettőről négy kerékre. Jött a Fiat 500, 600, a Mini, a Renault 4, a Citroen Kacsa mindenféle változataikkal együtt, és mindenki tetőt akart és négy ülést.
Nálunk ezek mellett a TLB egyszerűen túl drága volt a piacnak és túl költségesen gyártható a gyárnak.
Két példánk a Norton 99 De Luxe, és a Pannónia TLB.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal