HTML

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Motorépítés, avagy egy motorbolond hétköznapjai

Vettem egy '84.es Honda CBX 750f-et, mert építeni akarok. Első körben új blokkot és új formatervet kap.

Friss topikok

  • zotymo: Szia kíváncsi vagyok milyen lánccal. és hogyan oldottátok meg a problémát. Mi lett a végeredmény? ... (2014.01.18. 09:42) generátor lánc

Linkblog

2012.03.10. 21:01 balalajka

Honda

 Találós kérdés:

Mi a közös ebben:

És ebben?

A második lehet az ismerős, mert az a '90-es évek egyik legütősebb utcai autója, a tiszta adrenalin és móka Honda Integra.

Az első képen is egy Honda Integra látható, de az a Honda új hogyis mondjam -jobb híján- robogója. Mert természetesen nagyon messze van attól, amit robogóként ismerünk. Először is lánc hajtja, mint egy motorkerékpárt. A futóművei, kerekei, motorja, váltója mind-mind motorkerékpár származékok, egyedül a felépítés és az üléshelyzet lenne robogós, de nem az. Nincs az ülés alatt csomagtartó, mert ott a tank van. A váltója sem fokozatmentes, hanem dupla kuplungos fogaskerekes. és nincs bőséges lábtér sem, mint egy robogón, csak két lábtartó trepni. Ki-ki döntse el hová sorolja, én mindenesetre kihagyom a kategorizálást. Inkább leírom milyen volt a próbaúton. A Honda nyílt hétvégéjén volt módom kipróbálni, és meg kell mondjam, hogy ez a tömény vigyor. a váltót a kormányról lehet kezelni, két automata módja van, normál és sport. Mindkettő jól használható, a kapcsolások gyorsak, pontosak, rántás nélküliek, sportban mintha gyorsabban váltana, és tovább húzatja, de a motorféke is erősebb. A futómű nagymotoros, feszes, de rendíthetetlen nyugalommal vezeti a kerekeket még nyújtott íven lévő keresztbordán és kátyún is. A motor nagyon szép mély hangon dolgozik, ennél többet nem is lehet elmondani róla, mert olyan észrevétlenül jó. Én egyedül az üléshelyzettel nem tudtam mit kezdeni, a lábamnak semmi mozgástere sem volt, ami hosszú távon fárasztó lehet. Igen, hosszú távon, mert a gép amúgy alkalmas hosszabb utak megtételére is. Jó a szélvédelme, csendes, vibráció mentes, és a hírek szerint 4 l/100 km alatt van a fogyasztása. Megvenném-e? Nem. És ennek egyetlen oka van, a testvérmodellje, azNC700X: 

Félmillió forinttal olcsóbban nagyobb csomagteret kínál és sokkal motorkerékpárszerűbb. Kipróbálva ezt is, az extra mély súlyponttal, remek kezelhetőséggel, nekem maga a tökély. Mindez ABS-szel -tessék megkapaszkodni- 1.910.000 Ft-ért. Telitalálat.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://motorepites.blog.hu/api/trackback/id/tr864308371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása